tisdag 20 juli 2010

Fiber och dagens projekt

FIBER
Just nu är killen från Sollentuna kommun här och installerar fiber. Spänningen är olidlig. Kommer vi ha internet, TV och telefon idag? Vi har tillgång till två mobila bredband och vi dealar med varandra om när vi kan få tillgång till dem. Ungdomarna är inte vana vid denna utestängning från omvärlden. Eventuellt kanske vi måste fixa några nätverkskablar. Vi får se.

DAGENS PROJEKT
Läget är för tillfället så att vi vadar i kartonger och jag känner att det bästa är nog att sätta upp ett dagens mål, dels för att bestämma sig för vad man ska ta tag i och dels för att kunna känna att man blir klar med något.


Mitt ena projekt är att ta hand om tomatplantorna. De ska stadgas upp med nya pinnar och planteras om i större krukor.

Sen ska jag rensa upp bland kartongerna i matsalen, så vi kan använda matbordet.


Just nu sitter vi i sofforna och maten äter vi ute på vår eminenta uteplats som är placerad på en pressening. Mycket tjusigt... Vi har i och för sig balkongen som vi kan äta på också, men där har vi inte fått upp något bord ännu.

Jag har också lovat Vickan att vi ska gå och titta på en klänning åt henne på Stinsen (en galleria på gångavstånd). Då ska även pinnarna till tomaterna inhandlas.

Peters projekt är lite mer oklara, eventuellt ska det komma en kille och flytta massorna på tomten, men det är inte säker att det blir av idag. Annars ska han sätta upp hyllor i linneskåpet som han köpte på IKEA igår och flytta om i lite lådor i köket. Men då måste han först sätta upp lite grejer under diskhon, så vi kan flytta vissa saker dit. Så är det hela tiden; att för att packa upp saker måste man göra andra saker först osv.

Sen går det åt mycket tid till att laga mat till vår stora familj. Jag ska skriva en matsedel för några dagar också och åka och handla allt till det. Det blir annars att man åker och småhandlar hela tiden.

SOVRUM
Jag har beställt tygprover idag från Almahouse på sidentyger till sovrummet. Jag beställde grå och vitrandigt, svartvitrutigt och svartvitrandigt. Här kan man se dem.

BADRUM
Rörmokaren har varit här och kopplat in vattnet till badkaret.

Tyvärr hade inte LBhus kopplat in anslutningen för inkommande vatten så bada kan vi inte göra än. Just nu har LBhus byggsemester, så det händer inget på den fronten. Vi väntar också på att få hjälp med att sätta upp duschväggarna som man kan skymta i bakgrunden.

SQUASH


Så här långt har squashen kommit nu. Det blir nog något fast jag satte plantorna så sent.
/Carin

1 kommentar:

  1. Haha det låter som om ni har det som vi projekt överallt!
    Kram
    Vilma

    SvaraRadera