torsdag 15 juli 2010

Tomt i extreme makeover


Högar och gropar om varandra i en salig blandning. På måndag eller tisdag kommer en lastbil med skopa och lyfter över högarna till andra sidan tomten. Jag betalar gärna en slant istället för att kärra över de kubiken. Samtidigt ska han ta upp sanden, lekplatssand!?, i det som ska bli den nedsänkta uteplatsen som någon har lagt dit. Han tar också med sig en hög med totalt oduglig lera, kanske skulle funka till att göra tegel? Ahh.. jag har annat att tänka på. Det trista är att vi måste betala deponiavgift för att bli av med naturliga saker!?!?
Här är det nästan klart för uterummet. Plintarna står på rad och har nästan samma höjd, diffar ett par cm ungefär. Sena kvällar har det blivit. Känns nästan som lite Bauhausreklamvarning men jag kör svart, utan lyse och inga brummande maskiner efter tio!
Denna syren var helt död trodde vi tills vi skulle flytta den och kom åt den med skopan. Grönt e skönt! Det var grönt under barken så vi satte den tillsvidare i gropen för äppelträdet. Efter en föryngringsbeskäring hoppas jag att vi kan behålla den. Den påminner lite om en vindpinad björk i norrland.
Jag har varit och letat runt efter en instängd katt. Det visade sig vara stolen jag sitter på, en svagt svagt jamande stol är väl inte alla som har. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar