tisdag 7 december 2010

Helgens tak blev tre


I helgen blev vi med entrétak över badrumsdörren, sovrumsdörren och dörrarna ut till altanen från matsalen.

Glaset, eller den 10 mm tjocka akrylplasten som det egentligen är, är etsat som även glaset på badrumsdörren och fönstret i wc/dusch. Vi har valt etsat för att smutsen inte ska synas så väl, inte som insynsskydd från satteliter. "Benen" blev zinkade så det ska smälta samman med stuprör och utebelysning. Nu kan det få börja regna om det vill.. men det är ingen brådska.
Plåtslagaren har varit här igen. "Stackar'n" fick hålla på i tolv minusgrader med att sätta dit plåtkanten längs med hela väggen ovanpå balkonggolvet. Nu slipper vi vattnet som rinner längs med fasaden ner till entrén.

Vi har börjat titta på inredning till walkinminiclosett.
Carin var på "Footlight" i Sollentuna Centrum och köpte nya skor i helgen. De hade denna inredningen. Hade passat perfekt hos oss. De sa att det var IKEA-grejer men inget som jag kunde hitta där inte.
Till helgen blir det nog tapetsering. Alltid en början.
Imorgon kommer rörmockaren, snickaren J och "kaklarna". Rörmockaren ska koppla ur toastolen i lilla toan så de kan byta ut de spruckna kakelplattorna. Sedan kopplar de ur handfatet i badrummet så J kan byta ut den fuktskadade kommoden. P

2 kommentarer:

  1. Hallå!!

    Jasså, vad roligt! Visst, är man dålig på att lämna ett avtryck.
    Glad att jag hittade hit! Kram kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag följde er blogg tidigare men slutade när den började handla allt mer om annat än huset. Idag tittade jag in igen för att se hur ni har det och jag slogs av att ni verkar ha MYCKET strul med huset så här efter inflytt. Om jag vore er skulle jag vara arg och besviken över detta men ni verkar tappra. Heja!

    Ska det verkligen vara såhär med ett nybyggt hus? Så mycket småfel som tar så här långt tid... Vi skulle ha flyttat in i vårt nybyggda hus för en månad sedan men pga sena leveranser blir det först i mitten av januari. Vi har haft väldigt mycket problem under bygget och när jag väl har flyttat in vill jag njuuuuuuta. Inte behöva störas av mycket småfel som ni har det. Usch!

    SvaraRadera