söndag 8 maj 2011

Fyllhackan, människans bästa vän




De två Atrageneklematisarna började växa för ett par veckor sedan. Förra veckan stod de still..




men jag blev förvånad när jag gick närmare och tittade på dem. De var fulla av knoppar.




På entrésidan har rabatt nummer två börjat ta form. Vi har fått ner rosor och vitpyttor. Lavendeln får vänta lite för jag måste få dit Offerdalmuren först. Slangarna som vi ska kablarna till belysningarna har också kommit ner. Bevattning hade jag glömt att dra för så det måste lösas. Kan det vara jag som är lösningen!?




I helgen var Pelle och hälsade på. Han passade på och kopplade dit de automatiska lucköppnarna. En lucka är manuel och de andra två automatiska. När solen närmar sig två på eftermiddagen så steg graderna till 50 grader och nu med lucköppnarna, som öppnar vid 21 grader, så nöjer sig temperaturen med att stiga till 26 - 27 grader.




Hitom friggeboden har vi grävt utav attan. Jag grävde på lördagkväll och lät gropen stå öppen under natten och hade väl tänkt att man skulle fångat en älg eller något i gropen. Men men jag fick nöja mig med att där nu står en White New Dawn klängros. Nu ska det böjas till lite järnstänger så den får något att klänga till himlen på.




En fyllhacka är bra att ha när man ska slå..




sig ner i grov makadam så man får sig ett litet hål till en annan klängros.




Här på framsidan blev det en Grand Award, röd klängros, som ska få klänga sig uppåt. P

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blir, ser allt prunkande framför mig.

    SvaraRadera
  2. Himmel vad ni jobbar och sliter! Imponerad. Men fint blev det. Praktiskt, och nästan nödvändigt, med automatik på luckorna. Snyggt uterum förresten, har jag sagt det förr?

    SvaraRadera