fredag 17 juni 2011

Äh! det funkar inte!!

Till "familjens nya lya". Var det därför det inte var klart? Glömde fråga men vi trodde ett tag att ni skulle bygga ut!? Snyggt med sådant som växer som ogräs men som inte är ogräs. Den andra typen som växer som ogräs, ogräs det har vi och en del som vi inte har en aning om det är varken eller. Kommer de att hinna börja med trädgården före semestern? ..........
Till "VÅRT NYA HUS". Vi, iaf jag har också drömt om loungemöbler men inte katten stod det någon där. Inga däcksstolar runt hörnan heller. Jag la gräs igår och drömde om regn och det har vi fått, så det funkade och det var ju bra...........
Till "Pensionären" och "Duracellkaninen" (= Signerat J & P). Schnyggt blir det! Marmor, granit, sälg.. vad la "kaninen" för sten runt marmorkrossen?...........
Till "Ett hus bli till". Har försökt skicka en fråga om hur det gått med gångarna. Nu vet jag. Har ni bestämt om det ska vara kullersten, gatsten eller något annan sten längs gångarna? Kanske oformliga som i sista inlägget? Nelly Moser, vit med rosa strimma mitt i blombladet? Katten vad gräset växte! Usch.. jag som just lagt 30 m2!!

Fusk fusk fusk men grönt grönt grönt! Vattenspridaren är ny och pendlingen funkade i två minuter. Sedan stod den bara där. Jag utsåg mig själv som medlare. Blöt blev jag varje gång jag skulle in i sprutet och medla. Sjöblöt blev jag tillslut, spridaren fick sparken tillbaka till affären. Hoppas att den nya ersättaren har bätttre inställning till sina åtaganden, att sprida livsfrämjande droppar.

Tre timmar tidigare såg det ut så här. Å inte räckte jorden! Det får nog bli ett par ton till.

Nu har vi börjat reparera den gamla brunnen. Ringen ska vi väl kunna fixa men vatten i den blir tuffare. Den tömdes för 30 år sedan när man gjorde Käppalatunnel till Lidingö. Så det blir bara som dekoration även om jag drömmer om att försegla den i botten och fylla den med regnvatten ; ) Ahh.. ytterligare ett uunderbart livsbejakande projekt! P




P.S När jag ska lämna kommentar på andra bloggar så blir jag bara utskickad. Därav skrivningen i början! Jag kanske har blivit lock outad ; )

2 kommentarer:

  1. Svar från mig då! Har ingen som helst aning om vilka stenar vi ska ha längs med gångarna....har inte orkat åka till stenstället. Men jag gick förbi ett hus liknande vårt och de hade lagt kullersten och det var snyggt. Och ja, jag tror N elly Moser är vit och rosa...
    Dagen idag är ägnad åt att rensa upp lite i nya friggan med hjälp av nyinköpta hyllor. Och vattning såklart!! Det är även ert nya liv nu förstår jag...;-).

    SvaraRadera
  2. Och jag har också jättesvårt att kommentera, framför allt från jobbet... Hm. En pik från chefen måhända?

    VI Tillsammans (!!!!!!!!!!) :) la samma plattor som på uppfarten i en ram runt trädet.

    Äkta teamwork är tillbaka nu i andra trimestern när orken kommit åter - lovely!!

    SvaraRadera